lørdag den 27. december 2008

Kreative produkter fra studieophold 2007 - Færøsk strik

I 2007 tog jeg i forbindelse med 2. studieår på læreruddannelsen på studieophold i Tórshavn, Færøerne. Her strikker stort set alle kvinder, hvilket jeg fandt enormt inspirerende! I løbet af de 3 måneder opholdet varede, kom jeg for alvor i gang med at strikke, og nedenfor ses, det meste af det jeg fik tiden til at gå med på de mørke og stormfulde aftener. Alt er strikket i groft islandsk eller færøsk uld og efter færøske/islandske opskrifter.
Opskrift+garn til disse veste købte jeg i butikken Stikkan i Torshavn, som desværre er lukket.

Næste strikkeprojekt er denne skibstrøje. Mønsteret er strikket meget stramt og størrelsen var ikke som forventet, men jeg var dog alligevel meget stolt, da jeg blev færdig. Trøjen passede mig ikke særlig godt i størrelsen, så jeg har solgt den.

Denne trøje er også solgt, da størrelsen igen var for lille. Jeg kendte ikke til strikkeprøver på dette tidspunkt, men hvor kunne jeg have haft meget glæde af af lave sådan nogle!

Endnu en vest:

Denne trøje passer i størrelsen, og mønsteret er ikke for stramt. Så på trods af et par småfejl er jeg meget glad for den:


På lærerskolen i Torshavn fik jeg også mulighed for at udfolde mig kreativt i sløjd. Her arbejdede vi med fårehorn og sølv:







2 kommentarer:

  1. Er helt vild med den sweater med en lille krave på. Strikker på på bestilling?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina.
      Tak skal du ha. Jeg strikker desværre ikke på bestilling. Det er der for få timer i døgnet til for mit vedkommende :-) Det er længe siden, jeg strikkede denne, og jeg solgte den for næsten lige så længe siden. Opskriften er desværre også forduftet i mellemtiden :-S
      Vh Trine

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...