fredag den 11. september 2009

Det lille hjerteskærende skrig



Erfaringen siger mig, at når katten har fanget et stakkels, lille dyr, vil hun gerne tage byttet med ind i huset og pavestolt vise det frem. Føj! Derfor gik jeg i alvorlig panik, da jeg hørte små spæde skrig udenfor havedøren. Jeg fløj efter (bedste højgravide evne) hen til døren og så naboens kat, som vi har døbt Mærkelig-katten (fordi den opfører sig mærkeligt) forsvinde bag en busk. Jeg begyndte at kigge efter en halvdød mus eller en fugleunge, men til min store overraskelse, så jeg en kæmpepadde sidde og ryste på vores fliser. Jeg prøvede at puffe til den, men stoppede meget hurtigt med det, da den udstødte endnu et hjerteskærende skrig! Jeg anede ikke, at sådan en kunne skrige på den måde. Jeg råbte på min frygtløse kæresten, og han kom og reddede den lille stakkel og satte den ud i haven. Det endte vist nok lykkeligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...