onsdag den 10. februar 2010

Den første gang...



... J og jeg var i byen sammen, siden vi blev forældre var i lørdags. Og det var så skønt...og lidt uhyggeligt, men mest skøøøønt!
Vingummibamsen begyndte for nylig "på flasken", så nu kan hun blive babysittet uden en desperat mor med spændte, ømme bryster ;-). Derfor blev hun afleveret hos mine forældre, og så drog kæresten og jeg til Århus. Lidt grænseoverskridende, men alligevel så god og tryg en fornemmelse.
Først spiste vi på Sct Oluf i Mejlgde. Tænk sig at få så en så lækker og nede på jorden 3 retters menu for kr. 145! Det er vildt! Sct. Oluf har en helt særlig stemning! Ægte Århus - ingen fiseformenhed, ingen bøvethed - bare ro og laid-back-hed. Hvis I ikke har været der - kan I så komme afsted!
Bagefter på Cafe Drudenfuss (drinksbillederne er herfra). Her fik jeg min første cocktail i 1½ år. Åh, den var god...og dyr, men jeg nød hver dråbe.
Dog oplevede vi aftenens nedtur her. Jeg var på toilettet, og da jeg kom tilbage til vores bord, var der en underlig uro, og J kiggede meget insisterende ud af vinduet. Forundret kiggede jeg også ud, og så til min rædsel en person ligge på vejen på den helt forkerte måde!!! HER kan I læse om, hvad der skete. En ung fyr var blevet overfaldet lige udenfor cafeen, og en pige fortalte mig, at 25-30 store mænd var kommet løbende og gik til angreb på ham. De havde sparket på ham og hoppet på ham. Åh, gys!!! Jeg får stadig kuldegysninger af at tænke på den oplevelse. Kæresten var rasende og jeg var bange.
Efter ambulancen kørte bort med ham, forlod vi stedet. Vi talte oplevelsen grundigt igennem og blev enige om, at vi var glade for, vi skulle i biffen, så vi kunne få tankerne et andet sted hen.
En tur i Øst for paradis, som må af Danmarks mest fantastiske biografer (OBS - hvis man kun er til kommercielle Hollywood blockbusters, så er dette måske ikke stedet).
Jeg synes stemningen er SÅ GOD! Det er virkelig en oplevelse at være der. Ingen popcorn og store tønder med cola. Blot et beskedent udvalg af (god) slik og måske en lille kop kaffe, en Søbogaard eller en øl med ind. Og så særligt udvalgte filmperler. Lige efter min smag!!
Vi så Mary and Max. En animationsfilm (nok mest) for voksne. Åh, den var fantastisk!! Får stadig et lille stik i hjertet af at tænke på den! Kan VARMT anbefales!
Da vi kom hjem til bedsteforældrene var klokken næsten 01 om natten og vingummien havde sovet i 7 timer i streg (for første gang siden hun var helt lille)!! Så det havde vist ikke været den store udfordring at passe hende. Dygtig baby!
Oh, what a night!!!!'

Billederne er lidt uskarpe, men ville ikke bruge blitz... :-)

10 kommentarer:

  1. Skønt med lidt voksentid :-) Også selv om 1 gang er total grænseoverskridende,men du har jo bare et pragteksemplar af en baby :-)
    føj for en oplevelse med overfaldet , verden er ved at blive til et temmelig voldeligt sted .... skræmmende syntes jeg.

    SvarSlet
  2. Ah I søde to. Dejligt med en tur alene. Det er SÅ vildt at komme afsted selv. Jeg følte mig helt amputeret første gang vi var afsted uden Asta. Puha, jeg synes jeg mistede mit fokus, havde alle sanserne i lommen hvor min mobil lå.
    Rigtig dejligt Edith klarede det så fint hos dine forældre. Og hold da op, 7 timer, det må jeg nok sige :o) Flot søde Edith. Man må sige lidt fordele er der ved flaskeriet ;o)

    Ved du hvad ??? I dag har vores pludselig STORE STORE Asta en lillebitte hvid bisse tittende op af gummen..... Chok hvor er det vildt. Og hvor går tiden dog bare for sindsygt hurtigt. Uha hun skal jo snart i skole, chok konfirmeres og hvad med kørekortet...........

    Nå, nu sidder jeg her igen. Nat Nat søde Trine.
    Kh Lunde.

    SvarSlet
  3. Det lyder og ser ud som om I havde en dejlig aften (når man altså lige ser bort fra det grimme overfald).
    Det er bare så vigtig at huske at pleje hinanden og forholdet:)
    Vh. Louise

    SvarSlet
  4. Jeg tænker tilbage til de helt unge dage, hvor jeg havde den mindste lille lejlighed i Paradisgade 7, bygningen foran Øst for Paradis. Dengang var der masser af uro i kvarteret. Det var før det blev sådan rigtig mondænt på den fede måde. Det er bare så ubehageligt at overvære overfald.
    Det var nu et godt sted at bo som ung. Lige midt i orkanens øje.

    Nyd jeres små ture uden den lille snut.

    SvarSlet
  5. Garn Moster - Ja, det var bare så skønt, og det er jo altså vigtigt, at vi bliver ved med at være kærester. Jeg tror let, man kan falde så meget ind i forældre-rollen, at man glemmer forelskelsen. Sådan er det heldigvis ikke med os :-) Overfaldet - ØV!

    Lunde - Jeg er jo efterhånden vant til at være meget væk fra lille Edith-basse, men ikke helt på denne måde, så jeg måtte da lige flere gange tjekke, om der var kommet en sms. Heldigvis var min mor god til at updatere os (uden det blev for meget), så vi kunne koncentrere os om hinanden uden bekymringer :-)
    Tillykke med den lille bisse! Det er altså stort!! Kæmpe Asta! Rolig nu med det vokseværk!!

    Fru Melgaard - Uforglemmelig aften, desværre både på godt og ondt. Det gav os lige ro til at snakke om andet en praktiske baby-ting og kigge hinanden dybt i øjnene. Suk! ;-)

    Eva - Skønt sted at bo når man er ung!! JA, selv om Paradisgade og resten af kvarteret er blevet meget mere mondænt end det nok var i gamle dage, så er der stadig noget dejlig snusket over det. Før vi gik ind i biografen grinede vi af en lille flok mænd, der kom MEGET hurtigt og duknakket ud af naboens sexbio. Ja, lidt pinligt for dem og sjovt for os :-)
    Det var altså skønt at vores første "date" gik så godt (med undtagelse af overfaldet), for nu har vi lyst til at komme afsted igen og igen.

    Så vil jeg snart smutte til muttigruppe-møde :-)

    Hyg jer!

    SvarSlet
  6. Ahh ja Øst for Paradis - fantastisk sted! Savner lidt Århus når jeg tænker på den bio. Hvis du på et tidspunkt skal i bio i Kbh, så kan jeg så også varmt anbefale Gloria (ved rådhuspladsen) - gammel snollet bio også uden slik og sodavand, men med fantastiske film! :o)

    SvarSlet
  7. Lyder som en skøn aften (set bort fra en enkelt episode). Fedt for jer :)

    SvarSlet
  8. Hei der lille venn:)
    For en skjønn kveld det må ha vært, godt med litt voksentid kan jeg forstå:)

    Så ut som 2 vidundlige kopper kaffe*nammm*

    Ha en herlig kveld videre, og tusen takk for søte ord om give away'en min:)

    SvarSlet
  9. Right on - dejligt med date night! Fedt at i hyggede jer - første drink i halvandet år er såå velfortjent!!

    SvarSlet
  10. DEt er bare så vigtigt, det der, at huske hinanden og være sammen uden den lille skønne baby, godt gået:-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...