torsdag den 2. juni 2011

Et lille ansigt

Fra dukkeprojektets begyndelse har jeg besluttet, at når dukkekroppen var færdig så skulle den lille dame i bad. Det var hun så i dag, og jeg var IKKE u-nervøs!
Med meget forsigtige hænder badede jeg dukken i Vingummibamsens badekar, og nu ligger hun og tørrer på et blødt håndklæde. Jeg besluttede at bade hende, for at sikre mig, hun ville kunne holde til den slags. Badet havde dog den uforudsete, men meget glædelige virkning, at jeg blev lidt mere knyttet til hende. Det var nemlig lidt som at bade en lille baby. Og efter alt det arbejde ville det jo være dybt tragisk, hvis der skulle ske hende noget. Heldigvis tyder alt på, at badet gik fint, og at hun har det godt. Pyha!
I dag fik jeg de sidste detaljer på plads, bl.a. ansigtet.
Jeg har været lidt inspireret af Tusindfryds smukke dukke-ansigter. Jeg ville gerne ha, at min dukke skulle ha sådan nogle lidt stjerne-formede øjne, og jeg kan også godt lide den lidt brede mund.
Jeg elsker at brodere de her cirkler/stjerner, og når jeg broderer kommer der altid lige sådan et par stykker med (se ex HER eller HER), og jeg håbede/ønskede sådan, at de ville kunne fungere som øjne. Nu sidder de som øjne, og jeg er sådan set godt tilfreds med resultatet (det skal lige siges at øjnene er lidt mørke her, fordi billederne er taget lige efter badet).
Nu skal jeg i gang med at lave hår og tøj til den lille dame, som forøvrigt stadig ikke har fået et navn, men mon ikke det kommer lige pludselig.
Håber i nyder fridagen og det gode vejr :-)

10 kommentarer:

  1. Hun er sååå fin... Kan godt forstå du er glad for hende.. glæder mig til at se hende færdig.
    Har lige et forslag til navn: Frida... ;O) sys det er fint, men frækt..

    SvarSlet
  2. Ei Trine, hvor er du bare dygtig! Virkelig godt gået! Hun er fin, din lille baby 2 :-)

    SvarSlet
  3. SMUKT arbejde Trine! Damn det bliver en fed eksamen :D

    SvarSlet
  4. Nøj hvor er hun blevet en fin lille pige! Dejligt at hun bestod badetesten. Glæder mig til at se hende med tøj og i hel figur :-)

    SvarSlet
  5. Nårh, sikke da et sødt ansigt hun har, den bette pige...man får da en såen helt dejlig, glad og varm fornemmelse i maven - måske noget følelses-flash-back til ens egen barndom og leg med dukker?? :-)

    Fin er hun i hvertfald!
    Ha en dejlig aften.
    Knus Malene

    SvarSlet
  6. Neeej altså Trine, hvor er hun bare fin, fin:-) Du er simpelthen så dygtig!

    SvarSlet
  7. Hun er godt nok fin. Meget smukke øjne og hun har et meget varmt og kært udtryk, sjovt som en dukke kan virke helt levende med så få midler.

    SvarSlet
  8. Hej, jeg er ny fast læser på din blog ☺

    hun er bare super charme at se på... jeg er sikker på, at hun ender med at give top karakterer ☺

    SvarSlet
  9. Så fine øjne! Jeg kiggede rundt på bloggen i går og fik helt lyst til at kaste mig ud i at prøve at brodere de mere "fri" sting, som du har rundt omkring på bloggen. Meget fint :) Selv har jeg kun haft gang i korssting, som jo er mere "bundet".

    Her må jeg læse med fast fremover :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  10. Tusind tak alle sammen for jeres utrolig søde kommentarer :-) Det er så skønt med anerkendelse, når jeg nu har knoklet med min dukke.

    Mirjam Theresa - Jeg elsker at brodere "frit". Det er så hyggeligt og dekorativt. Jeg kan anbefale Betty Barnden "Broderi Håndbogen", som som er en rigtig lækker broderibog. Den rummer beskrivelser af over 200 forskellige sting. Du kan sikkert finde den på biblioteket :-) Skønt at du læser med og god fornøjelse med broderiet :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...