mandag den 21. november 2011

DIY - Tegn et mønster #3

Igenigenigen en DIY til dig, der godt kunne tænke dig at lave smukke, meditative mønstre. Se mine andre mønstre DIYs HER og HER.
Ved at følge instruktionerne herunder, vil du ku skabe mønsteret nedenfor.
Hvis du ikke selv har tålmodighed til at tegne et mønster, bytter jeg meget gerne et mønster for noget 70'er stof eller en hjemmegjort sag af en eller anden art.
soehestenblog@yahoo.dk
Du skal bruge:
papir, en tynd sort tusch og en lidt tykkere sort tusch.
Jeg brugere hverken passer eller lineal, for jeg kan godt lide det lidt uens og organiske udtryk.
Ikke alle er lige rolige på hånden, og for jer kan det måske hjælpe at starte ud med lidt hjælpemidler.
Trin 1 - Tegn en cirkel (eller måske en anden form du holder af) af små buer.
Trin 2 -Tegn en prik i midten af cirkelen.
Trin 3 -Tegn streger fra spidserne af de små buer, der udgør cirklen, og ned til prikken. Fortsæt hele vejen rundt. Læg mærke til, at man som her godt kan lave stregerne meget uens, og nogle gange kan de godt mødes med hinanden, før de når ind til midten.
Trin 4 -Tegn buer øverst hele vejen rundt. Læg mærke til, at buerne er meget uens, og at nogle sidder længere oppe end andre. Det gør ikke så meget, hvis du laver små fejl, for alle felterne skal udfyldes med sort farve.
Trin 5 -Fyld alle felterne ud med sort tusch. Det er lidt lettere at undgå at tegne udenfor stregerne, hvis man først tegner felterne op i kanten.
Fortsæt hele vejen rundt, og når alle felter er farvet sorte, er du færdig.
God fornøjelse!
Her på Søhesten, kan du finde instruktioner på de 3 mønstre du ser nedenfor.

19 kommentarer:

  1. Det ser godt ud. Den teknik må jeg hellere også prøve.:)

    SvarSlet
  2. TAK - nu ved jeg lige hvad jeg skal i aften :)

    SvarSlet
  3. Du er SÅ sej! Synes de er så fine.. og så takker jeg for sparket og søvnmangel;) I går fik jeg endelig lavet et par zentangles.. Havde jo købt papir og tuscher for længst;)
    Den her må jeg også prøve..
    KH

    SvarSlet
  4. Hvor er det nogle skønne streger du sætter : )

    SvarSlet
  5. Du er bare så skide god til de tegninger - jeg må springe ud i det snart :-)

    SvarSlet
  6. Tak for de søde kommentarer! Det varmer mit søheste-hjerte! God fornøjelse med jeres mønstre :-)

    SvarSlet
  7. Må erkende at mit papir måske er til det tyndeste.. Hvor/hvad køber du..?:)
    Kh Anne

    SvarSlet
  8. Hej Anne. Det papir, jeg har brugt her, er ret kraftigt, og det er fra en blok, jeg købte for flere år siden i et supermarked, en boghandel eller lign...Der står bare "Scetch pad" udenpå, så det er ikke til megen hjælp. Ofte kan man købe noget ok papir i boghandlen, eller måske i Panduro Hobby. Beklager jeg ikke ku hjælpe.
    Vh Trine

    SvarSlet
  9. Synes de er virkelig fede og stregerne er bare helt "rene". Hvilken tusch bruger du? Synes dem jeg har giver ujævne streger. :(

    SvarSlet
  10. Hej Lola.
    Mange tak for de søde ord. Jeg bruger lidt forskellige tuscher. Dem jeg bruger mest er:
    "Artline" str. 0,1 - 0,8
    "Faber-Castell" str. XS, S, B og F
    Letraset Promarker købt i Panduro Hobby.

    Ang. tuscher kan du også også se nogle gode af slagsen her på dette indlæg hos Fabechs Fabrik:
    http://fabechsfabrik.blogspot.com/2011/11/maiken-spurgte-mig-om-hvilken-tuscher.html#links
    VH Trine

    SvarSlet
  11. Super smukke og seje tegninger på en og samme tid :)
    Du har netop fået en FAST LÆSER....

    SvarSlet
  12. Hvor er de bare helt vildt flotte dine tegninger:)

    SvarSlet
  13. Ih tusind tak for tippet. :)

    SvarSlet
  14. Hvor er de fine - jeg kan se at jeg skal øve mig noget mere :-)

    SvarSlet
  15. Å for en fantastisk ide. Dette kan jo til og med jeg gjøre, jeg som aldri har kunne tegnet. Tusen takk for titten. Du har en kjempekoselig blogg. Gleder meg til å følge deg videre.
    Ha en flott advendt :-))

    SvarSlet
  16. Hvor er de spændende! Jeg var også inde at kigge på en inspirationskilde du viste - hvor der var tegnet på sten.
    For nylig hentede jeg rullesten på stranden , jeg har så hæklet på dem.
    Men tegneriet må vist prøves :-)

    SvarSlet
  17. Herlige mønstre, likte de rene strekene. Før jeg visste ordet av det var jeg igang med å tegne selv:)Veldig inspirerende.

    SvarSlet
  18. Jeg faldt lige over dine super gode DIY til at tegne mønstre. Hvor ser det fedt ud. Jeg glæder mig til at komme igang med den sorte tusch og jeg er sikker på at min søn gerne vil være med. Tusinde tak for god inspiration. De bedste hilsner fra Nina

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...