lørdag den 17. marts 2012

DIY - Tegn et mønster #6

Først vil jeg lige påpege, at det ikke er mig, der har opfundet på dette mønstertrick, men jeg er STÆRKT inspireret HERFRA.
Til forskel fra ispirations-kilden tegner dog på papir (god kvalitet, ellers kan det ikke holde til tapen) med en fiberpen og bruger ganske almindeligt malertape.
Fremgangsmåden er simpel:
1. Først sætter du tape på papiret i det mønster (evt. trekant, firkant, femkant mf) du ønsker.
2. Så udfylder du trekanten med streger.
3. Derpå tegner du streger i den anden retning.
4. Fjern malertape.
 Ved det øverste mønster brugte jeg "Pitt artist pen B" fra Faber-Castell og ved det nederste mønster brugte jeg en Artline pen 0.5.

God tegneterapi!

14 kommentarer:

  1. Tak igen! Har lige købt nye penne, så det er jo perfekt timing med et nyt mønster her.
    God lørdag.
    Helle.

    SvarSlet
  2. Hej Helle.
    Jamen det var da så lidt :-) Skønt med nye penne!
    God tegnelyst :-)

    SvarSlet
  3. Fantastisk. Endnu en idé der må afprøves:)

    SvarSlet
    Svar
    1. God fornøjelse! Og skønt at ideen også falder i god jord hos dig :-)

      Slet
  4. super god ide med tapen, det må prøves :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ret fikst! Men vær forsigtig, for det kan hurtigt rive papiret med sig, når man tager det af igen. En god, kraftig papir-kvalitet er at foretrække :-) Gid fornøjelse :-)

      Slet
  5. Arj SKØNT med endnu en mønster DIY!
    Både jeg og mine unger elsker dem. Der går aldrig længe fra jeg sætter mig ved papiret til de også er i fuld gang (og helst på MIN tegning ;-)).
    Nu har vi noget at gå i krig med i morgen!

    SvarSlet
  6. Super smukt!
    Tak for at viderebringe idéen/opskriften. Dette må jeg også prøve!
    Mønsteret her minder mig lidt om et stofdesign af über-coole Lotta Jansdotter.
    Fortsat god weekend til dig fra mig! :-)

    SvarSlet
  7. Det ser sejt ud! Flot lavet!

    SvarSlet
  8. Liker så godt de fine tegningene dine, blir inspirert!
    Klem fra Nina

    SvarSlet
  9. Uh sikke en fin ide... Den skal jeg lige huske på..

    SvarSlet
  10. Det mønster måtte jeg da også lige forsøge mig med :o) Jeg brugte dog billig masking tape fra Bilka og en lineal, og resultatet er ret fedt, når jeg nu selv skal sige det ;o)

    Jeg har også forsøgt mig med et andet mønster, som kan ses på min blog, inkl DIY.

    Næste projekt må være at forsøge mig med det mønster du bruger i den imponerende søhest øverst på din side!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...